zaterdag 10 september 2011

Passievrucht obsessie?

De titel van dit artikel verklapt het al.
Ik denk dat ik een passievrucht obsessie heb!

Ik liep de beautyproducten eens na die ik gebruik als ik onder de douche ga.
Passievrucht, passievrucht, passievrucht..
Opmerkelijk dus!



Maar wat is er nou precies zo speciaal aan passievrucht?

Een passievrucht groeit aan de passiebloem. Dit is een plant die wel 15 meter hoog wordt.
Passievruchten worden vooral in subtropische streken gekweekt. Ongeveer 7 maanden na het zaaien beginnen de planten te bloeien. Vier tot vijf maanden later kunnen de eerste vruchten geoogst worden. Naast de gewone passievrucht, Passiflora edulis wordt ook de variƫteit flavicarpa geteeld. Deze levert gele vruchten.

Naast dat een passievrucht ontzettend lekker ruikt heeft het ook een sterk hydraterend vermogen.
Het verzorgt de droge huid en laat deze weer stralen.



Op de foto zie je mijn favoriete passievrucht verzorgingsproducten.
V.l.n.r. Nivea Double Effect Shower & Shave, The Body Shop Passion Fruit Bodybutter, The Body Shop Passion Fruit Shower Gel.

Nivea Double Effect Shower & Shave gebruik ik meer als scheergel dan als douchegel.
Eigenlijk gebruikte ik altijd conditioner om mijn benen mee te scheren, omdat ik allergisch ben voor
scheergel en scheerschuim. Na het scheren voelen mijn benen super zacht aan!

Ook onder de douche gebruik ik de TBS (The Body Shop) Passion Fruit Shower Gel. Deze breng ik aan op een douchepuff en zeep mij dan helemaal in. Als je onder de douche wegkomt ruik je een fleugje passievrucht, heel lekker als je hier een luchtige parfum bij wil dragen.

Als ik geen parfum wil dragen en toch lekker wil ruiken en mijn huid wil hydrateren gebruik ik een body butter. Al mijn body butters komen van TBS en ruiken allemaal heerlijk. Toch is er natuurlijk 1 favoriet..
Passion Fruit Bodybutter!
Deze bodybutter ruikt lekker zoet en fruitig en maakt mijn huid glad en zacht.

Hebben jullie ook verschillende producten waarvan de geur hetzelfde is?

Veel liefs,
Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten